Online windowshoppen met Fashiolista

Fashiolista is een sociaal netwerk voor Fashion addicts, die graag willen laten zien welke producten hun modebewuste hartje bekoren. Fashiolista combineert online shoppen met Twitter en andere sociale netwerken. Het enige wat je als Fashiolista moet doen om jouw online gevonden kledingstuk of accesoire te delen met je volgers is de ‘Love’-button installeren. Op deze manier wordt online windowshoppen nog leuker én het is tijdbesparend, want de andere Fashiolista’s met dezelfde smaak doen het voorwerk al.

Wat is hip?

Zodra je een opvallend kledingstuk of accessoire ziet hoef je alleen maar op het rode hartje te klikken en het item wordt aan je lijst met gevonden voorwerpen toegevoegd en je followers zien wat jij als laatste hebt geüpload. Op deze manier ontstaat er een lijst met producten die jij waardeert en je volgers kunnen aangeven of het een favorite is.

Wedstrijdelement
Fashiolista is een handig sociaal netwerken waarmee je op een snelle manier kunt zien wat mensen momenteel hip vinden. Zo hoef je nooit meer zelf urenlang het web af te struinen naar de coolste kledingstukken. In de website is ook een klein wedstrijdelement verwerkt, want zodra jij de eerste bent die een artikel spot, wordt dat ook gemeld. Een fijner gevoel dan ergens de eerste mee zijn is voor mensen – zoals ik – een fijn gevoel. Want je wilt het immers aan je netwerk laten zien en daarmee ook laten zien dat jij diegene bent die de coolste spulletjes spot.

Inspirerend:

Ik denk dat hier veel potentie inzit, vooral omdat het internet een steeds grotere factor wordt om te kopen. Deze site geeft mooi weer wat er mogelijk is om vanuit thuis te shoppen, denk hierbij dat je niet langs elke winkel alles hoeft te gaan bekijken in de schappen maar nu vanuit je stoel kunt gaan shoppen. Vaak is het ook nog dat wanneer het niet goed of te klein is dat mensen het voor niks kunnen terug sturen en een andere kunnen bestellen. Of juist niet.

Aantrekkelijk:

shoppen via het internet is nog steeds in opkomst, steeds meer bedrijven starten in plaats van een winkel een internet-shop. De voordelen hiervan zijn dat een internet winkel helemaal niet duur hoeft te zijn. Je hebt in ieder geval geen hoge kosten die een winkel met zich meebrengt wanneer je ergens gevestigd zou zijn.

Toekomstpotentieel:

Dit is een medium dat steeds groter en machtiger word. Ook komen er steeds meer mensen online denk aan opa’s en oma’s ook zij willen bereikbaar zijn en via het internet communiceren.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: