Coole mannen & Coole vrouwen – The Kiss Controller

The Kiss Controller

De trend Coole mannen & Coole vrouwen ligt mij denk ik niet heel erg, aangezien ik weinig nieuwe en aparte dingen kan vinden die ik aan deze trend kan linken. Weinig inspiratie dus. Waarschijnlijk heeft het ook vooral te maken met het super lekkere weer. Dan ga ik liever op een terrasje zitten dan dat ik blogs ga schrijven. Maar.. the job needs to be done, dus.. moet ik toch aan de slag. Maar aangezien ik nog steeds weinig inspiratie heb en ik op Google ook geen hele opmerkelijke dingen kan vinden (ligt waarschijnlijk aan mijn zoektermen), enfin, heb ik toch maar weer eens een bezoekje gebracht aan de website Dutch Cow Girls: www.dutchcowgirls.nl. Ik was wel benieuwd wat voor gadgets er weer op de markt zijn gekomen en toen kwam ik uit bij: The Kiss Controller.

Kiss_controllerDoor The Kiss Controller is er geen controller meer nodig om te gamen, je stuurt namelijk zelf, met je TONG! Ik vind het een geniale uitvinding van kunstenares  Hye Yeon Nam. Door een magneetje op je tong kan er tijdens het tongzoenen een snelheid en een draairichting worden vastgesteld. Hierdoor kun je bijvoorbeeld bowlen. Zie foto. Zoals Dutch Cow Girls al aangeeft is het een beetje vergezocht, maar het kan inderdaad wel. Het gamen wordt zo wel een stuk leuker. Voor mannen én voor vrouwen! Maarja, de mannen kennende stoppen zij niet naar één level, maar willen ze meteen de hele game uitspelen. Denk dat dat toch wel wat lamme tongen gaan opleveren. Maar je moet maar zo denken. Je word steeds beter in tongzoenen en in gamen! En wat ik helemaal opmerkelijk vond (misschien een vooroordeel), maar deze gamecontroller is ontworpen door een vrouw! Toch wel cool dat er steeds meer vrouwen zich gaan begeven op technische werkgebieden. Ik vind dat deze uitvinding, maar vooral de kunstenares  hiermee het taboe op de technische wereld = mannen wereld deels ontkracht. Ze bewijst namelijk door middel van The Kiss Controller dat ook vrouwen dit soort technische gadgets/gamecontrollers kunnen ontwerpen. En zoals ik al eerder zei, het wordt nu ook leuker voor de vrouwen om te gamen!

Hieronder staat een filmpje van de presentatie The Kiss Controller:

Plaats een reactie